TUI fly app: vragen & antwoorden
Overzicht
1.Wie kan de TUI fly app gebruiken?
2.Hoe kan ik inloggen in de TUI fly app?
3.Waarom lukt het me niet om in te loggen in de TUI fly app?
4.Waar kan ik de TUI fly app downloaden?
5.Op welke apparaten kan ik de TUI fly app downloaden?
6.Kan ik de TUI fly app ook gebruiken als ik geen internetverbinding heb?
7.Hoe kan ik de TUI fly app gebruiken als ik meer dan één reservering bij TUI fly heb gemaakt?
9.Één van de pagina’s in de TUI fly app laadt, wat kan ik doen?
10.Wanneer zijn de vluchtdetails in de TUI fly app beschikbaar?
11.Kan ik mijn reservering in de TUI fly app wijzigen?
12.Hoe kan ik gegevens van mijn TUI fly app delen op social media?
13.Wat gebeurt er met de TUI fly app nadat mijn vlucht is gepasseerd?
14.Waar moet ik zijn als ik aanvullende vragen heb over de TUI fly app?
15.Kan ik mijn instapkaart via de TUI fly app opvragen op mijn smartphone?
1.Wie kan de TUI fly app gebruiken?
Iedereen kan de TUI fly app gebruiken om zich te laten inspireren door ons uitgebreide aanbod en zo de vlucht te vinden die het best bij je past.
Heb je een vlucht bij TUI fly geboekt, dan kan je inloggen op de TUI fly app om de details van je vlucht op te vragen en informatie over de bestemming na te lezen.
De vluchtgegevens in de TUI fly app kan je bekijken als je:
- Een vlucht van TUI fly hebt geboekt op TUIfly.be
- Een vlucht van TUI fly hebt geboekt op TUIfly.ma
- Een vlucht van TUI fly hebt geboekt op TUIfly.fr
- Een vlucht van TUI fly hebt geboekt bij een TUI shop
- Een vlucht van TUI hebt geboekt bij een reisbureau
- Een vlucht van TUI hebt geboekt via TUI Customer Services
Je kan nog geen gebruikmaken van de TUI fly app als je:
- Een vlucht van TUI fly hebt geboekt op TUI.nl/vliegtickets
- Een vlucht van TUI fly hebt geboekt op TUIfly.com
Uiteraard kan je de details van je vlucht ook bekijkenin Mijn TUI fly via https://www.tuifly.be/nl/my_zone.
Geannuleerde reserveringen kan je niet bekijken.
2.Hoe kan ik inloggen in de TUI fly app?
Log in met je familienaam en reserveringsnummer. Je reserveringsnummer vind je terug op de bevestiging die je ontvangen hebt na het boeken van je vakantie. Dat nummer bestaat uit 9 cijfers, startend met een 0 (Bijvoorbeeld 017123456).
Om in te loggen is het noodzakelijk dat je de familienaam van de hoofdreiziger gebruikt.
3.Waarom lukt het me niet om in te loggen in de TUI fly app?
Iedereen kan de TUI fly app gebruiken om zich te laten inspireren door ons uitgebreide aanbod en zo de vlucht te vinden die het best bij je past. Helaas is het niet voor alle TUI fly klanten mogelijk om met hun reserveringsnummer in te loggen en de vluchtdetails te bekijken.
Je kan nog geen gebruikmaken van de TUI fly app als je:
- Een vlucht van TUI fly hebt geboekt op TUI.nl/vliegtickets
- Een vlucht van TUI fly hebt geboekt op TUIfly.com
Uiteraard kan je de details van je vlucht ook bekijken in Mijn TUI fly via https://www.tuifly.be/nl/my_zone.
Kan je je vlucht niet onderbrengen in één van de bovenstaande categorieën? Controleer dan of de inloggegevens juist zijn ingevuld en of er verbinding is met het internet (wifi, 3G of 4G). Log in met je familienaam en reserveringsnummer. Het reserveringsnummer vind je terug op de bevestiging die je kreeg na het boeken van je vakantie. Het reserveringsnummer bestaat uit 9 cijfers, startend met een 0 (Bijvoorbeeld 020123456).
Als de TUI fly app aangeeft “Sorry, we kunnen deze reservering niet vinden”, controleer dan nogmaals de inloggegevens.
Als de TUI fly app aangeeft “Jouw reservering wordt nog niet ondersteund”, dan is er wellicht één van de uitgesloten categorieën gereserveerd.
Lukt het je met bovenstaande uitleg nog niet om in te loggen? Neem dan contact op met onze TUI fly Customer Services. Onze gegevens staan bij de veelgestelde vragen onder Contact.
4.Waar kan ik de TUI fly app downloaden?
Je kan de TUI fly app gratis downloaden in de App Store en Google Play.
5.Op welke apparaten kan ik de TUI fly app downloaden?
Je kan de TUI fly app downloaden op smartphones en tablets met de besturingssystemen iOS (via de App Store) en Android (via Google Play).
6.Kan ik de TUI fly app ook gebruiken als ik geen internetverbinding heb?
Voor optimaal gebruik en het bijwerken van updates is het van belang dat je gebruikmaakt van een 3G/4G of wifi verbinding. Dit is vooral belangrijk als je voor de eerste keer inlogt om je reserveringsgegevens te kunnen bekijken.
Als je je reservering hebt toegevoegd aan de TUI fly app dan kan je ze ook in de offline modus bekijken. Dit is niet het geval voor functies die een internetverbinding nodig hebben zoals het weer op de bestemming.
Als je de TUI fly app in vliegtuigmodus, of op een locatie zonder 3G/4G of wifi gebruikt, zorg er dan voor dat de laatste nieuwe gegevens in de TUI fly app voorafgaand aan het vertrek met een internetverbinding zijn opgehaald.
7.Hoe kan ik de TUI fly app gebruiken als ik meer dan één reservering bij TUI fly heb gemaakt?
Je kan in de TUI fly app bij de rubriek “mijn reizen” makkelijk meerdere reserveringen toevoegen. Druk hiervoor in het onderdeel “mijn reizen” op “+ Voeg een reservering toe”. Vervolgens kan je de reservering toevoegen door in te loggen met de familienaam en het reserveringsnummer van de desbetreffende reservering.
De reserveringen zullen in het onderdeel “mijn reizen” onder elkaar worden getoond.
8.Hoe kan ik de TUI fly app gebruiken als ik een vluchtreservering heb bij TUI fly én een vakantie heb geboekt bij TUI?
De TUI fly app is alleen toegankelijk voor vluchtreserveringen. Als je daarnaast ook nog een vakantie bij TUI hebt geboekt, raden wij je aan om de TUI Belgium app te downloaden. Hier kan je zowel je vakantie als je vlucht ingeven.
9.Één van de pagina’s in de TUI fly app laadt, wat kan ik doen?
Problemen met het laden van pagina’s in de TUI fly app, hebben mogelijk met de netwerkverbinding te maken. Controleer het netwerk en probeer het opnieuw.
10.Wanneer zijn de vluchtdetails in de TUI fly app beschikbaar?
In de TUI fly app zijn de vluchtdetails vanaf het moment van reservering te zien. De vluchtdetails bestaan uit de vluchttijden, vluchtdata, vluchtnummer, luchthavens en eventueel geboekte bagage.
Je hebt ook de mogelijkheid om via de TUI fly app online in te checken als dit is mogelijk is op de luchthaven. Daarna zit je mobiele instapkaart in de TUI fly app.
11.Kan ik mijn reservering in de TUI fly app wijzigen?
Het is op dit moment mogelijk om extra bagage bij te boeken. Andere wijzigingen zijn op dit moment niet mogelijk via de TUI fly app. Wens je toch een aanpassing, dan vragen wij om contact op te nemen met de TUI fly Customer Services, je TUI shop of het reisbureau waar je je reservering hebt gemaakt. Onze gegevens staan op de contactpagina op de website www.tuifly.be.
12.Hoe kan ik gegevens van mijn TUI fly app delen op social media?
Op een aantal pagina’s binnen de TUI fly app is er de mogelijkheid om afbeeldingen en gegevens te delen op social media. Bijvoorbeeld de pagina waarin er wordt afgeteld naar de vertrekdatum en de pagina’s met informatie over de accommodatie en bestemming kunnen worden gedeeld.
13.Wat gebeurt er met de TUI fly app nadat mijn vlucht is gepasseerd?
Ook als je vlucht voorbij is, blijft de TUI fly app uiteraard beschikbaar om inspiratie op te doen voor een volgende vlucht.
14.Waar moet ik zijn als ik aanvullende vragen heb over de TUI fly app?
Heb je nog vragen over de TUI fly app waarop je binnen de veelgestelde vragen geen antwoord vond, neem dan contact op met TUI fly Customer Services. Al onze gegevens staan op de contactpagina van de website.
15.Kan ik mijn instapkaart via de TUI fly app opvragen op mijn smartphone?
Ja. Van zodra je online bent ingecheckt, zullen de mobiele instapkaarten van de passagiers in de TUI fly app weergegeven worden. Deze instapkaarten vind je dan terug via de rubriek “Mijn reizen”.
16.Kan ik van taal wisselen in de app?
Ja! De app is in twee talen ontwikkeld: het Nederlands en het Frans. De app staat standaard in de taal van het toestel. Indien je een andere taal dan het Nederlands of Frans op je toestel als standaardtaal hebt ingesteld, krijg je een keuzescherm als je de app een eerste keer opent.
Daarna is het nog altijd mogelijk om de taal van de app te wisselen:
Bij toestellen die op Android draaien, moet je eerst een reservering toevoegen. Eenmaal je dat hebt gedaan, zie je rechtsboven 3 puntjes staan. Wanneer je daarop klikt, kan je de taal wijzigen.
Bij toestellen die op iOS draaien, kan je de taal van de app wijzigen in je instellingen. Instellingen > TUI fly > Langue/Taal